Class of MKW1 - 2012

Class of MKW1 - 2012

Så har eg våre på den eine fotoworkshop'en itte den andre,.. reist litt lenger for kver gong. Det har våre en utrulige mulighed, spesielt å kunna gå målretta på motiver som kanskje ellers bare ville glidd forbi, usett... forde en stoppe opp og betrakte! Men eg har og fått sitt spennande dele av verden, OG av Norge, som har gitt næring t kropp og sjel :-)
Når en då havne litt inni den der stimen med kurs og workshops, e det ligsom èn så står igjen som den som ska toppa det heila. Morten Krogvold sin workshop i Vågå har rykte på seg for å ver den ultimate workshopen... for de som verkligt brenne for fotografi. Så då va det ingen vei udenom. Hvis eg verkeligt trudde at dette va någe eg kan få t, så e det der eg ska gå... t Morten. Vett ikkje ka eg gjekk t egentligt, hadde bare fått någen små hint her å der..
Men for en opplevelse! På mange plan! Det gjør någe med deg når du lukke heile verden ude, og bare konsentrere deg sterkt om èn ting! Søren eg va irriterte og sure på an, (og liga møje på meg sjøl...!) og eg har mesten ikkje toge et einaset bilde ittepå. Men det e det nok mange grunna t. Ska ikkje skylda det på Morten, altså. Men det va en skikkelig utladning. Så nå tenkte eg å visa resultatet fra workshop'en, så kan dokke bedømma sjøl....

Planen min føre eg kom t Vågå va å ta bilder av ungdommen i bygdå og ka ungdommen gjør på i helgene i Vågå.... Tenkte derfor eg sko få tag i rånarane.... men så står eg der og tenke en mørke fredagskveld... tørr-tørr ikkje -tørr tørr ikkje. Så det blei inge bilde den fysste kvelden.

Dagen ittepå gjekk eg inn på kafeen (den eine av to sånn cirka..) og spurte damå bag disken kor ungdommen holdt seg hen... Nei, dei va visst på kafeen på butikken, eller på bowlingen elle på bensinstasjonen.
...eg vågte ikkje gå inn på butikkafeen.. der såd folkå å glante ud, så då kikka eg ner! ... så gjekk eg t bowlingen... nei den va'kje åpna ennå.. ikkje vågt'eg spør dei så stod udenfor å hang. ... jaja, så gjekk eg den laaange(?) veien ut t bensinstasjonen ved hovedveien... Der såd någen jente på en benk. Merka at eg hadde "varma opp" litt, så då snakte eg litt med dei, om råning, bilar, skole og koffor de satt der... før eg spurte om å få ta bilde. "Ja, det går fint", seie de! Yesss!
Syns de va veldig sporty.

På vei tebage t sentrum hang eg meg opp i någe... det komme eg tebage t. Iallefall gjekk eg inn på kafeen igjen t hu damå bag disken tenkte eg sko ta en kaffikopp... ..så sidde dar en kar der med et bord... Han e en stotte type med kule hua, og så har han krog på armen! "N!å", tenkte eg, "denne sjansen må eg benytta"... Snakkte litt laust å fast... de e jo selfølgelig nysgjerrige på fremmanfolk i byen òg... Spennande type! Så spør eg då, om eg kan få lov å ta bilde av an... "jaja, det går nå bra" seie han... han syns nok om oppmerksomheten fekk eg følelsen av. Så eg tar bilde som bare juling, både av han og ungen hans..og kånå, bare hu vett det ikkje sjøl, trur eg ;-)

... og lenger inni lokale sitte en herre med bart... og eg har nå blitt gode å varme i trøyå og skrøyde av barten, og ellers litt drøs.. og får lov å ta bilde av han og! T slutt får eg drukke opp kaffien..den e selvfølgele kalde nå, men skitt la gå. Kjende eg hadde gjort et godt stykke arbeid denne dagen.... og legge en slagplan for neste dag.


...to be continued...







Kommentarer

  1. liker dette. bra jobba. og historien som ligger bak bildene... gjor det heila heilt supert.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Photography by theme: January- Entrance